De wegenwacht van het online verkeer

De Cyberwacht is in 2017 begonnen als telefoon in de broekzak van een ethisch hacker, om in de jaren daarna uit te groeien tot een volwaardige dienst met wel drie partners. Elke partner heeft zijn eigen specialisatie. Zo helpt Student aan Huis consumenten met kleine incidenten, zoals gelockte social media accounts, phishing mails en virussen. De power op de lijn wordt verzorgd door het cybersecuritybedrijf Northwave, zij helpen ondernemers en zzp’ers met gehackte websites, ransomware en andere malware.

Zoals de wegenwacht gestrande auto’s weer op weg helpt, doet de Cyberwacht dat voor gestrande apparaten. Apparaten die op de grote weg van het netwerkverkeer een verkeerde afslag hebben genomen of met pech langs de kant staan.

De voordelen van de Cyberwacht

Eerste 5 minuten gratis

De eerste 5 minuten belt u gratis. Zo betaalt u niet voor het noteren van uw gegevens en probleem, maar wel voor oplossing en advies.

Zonder abonnement of verzekering

Gelukkig worden we niet wekelijks of zelfs maandelijks gehackt. Daarom betaalt u alleen wanneer u onze hulp nodig heeft en zit u nergens aan vast.

Direct hulp op afstand

Een snelle oplossing om snel weer door te gaan met uw activiteiten. Zo hoeft u niet eindeloos te Googelen naar een mogelijke oplossing.

Meerdere specialisten, één hulplijn

Meerdere specialistische partners in één loket voor deskundig advies en oplossing van uw problemen. 6 dagen per week bereikbaar.

Onze werkwijze

Zo helpt de Cyberwacht u

Als u belt krijgt u eerst een technische medewerker aan de lijn. Hij of zij noteert uw gegevens, luistert naar uw probleem en geeft een eerste advies. Sommige problemen, zoals phishing mails, worden hiermee verholpen. Andere problemen vereisen meer denkwerk en daadkracht. Wanneer uw probleem niet direct op te lossen is wordt u doorverbonden naar een technisch expert (Student aan Huis) of een cybersecurity specialist (Northwave). Zowel de expert als de specialist geven u praktische tips die u onder begeleiding kan uitvoeren. Als het mogelijk is en u hier toestemming voor geeft gebruiken zij meekijksoftware om uw apparaat op afstand over te nemen en het probleem voor u op te lossen. De aard van het probleem bepaalt welke partner u het best kan helpen.

De kosten van een gesprek

De eerste 5 minuten van het gesprek zijn gratis en worden dan ook niet in rekening gebracht. De gratis minuten gaan in wanneer u een specialist aan de lijn heeft. Daarna betaalt u slechts €1,49 per minuut. Nadat u bent geholpen door de Cyberwacht ontvangt u een factuur uit naam van Sparklab B.V, het innovatielab van Nationale-Nederlanden. De Cyberwacht maakt hier onderdeel van uit. Deze factuur kunt u via IDEAL binnen 14 dagen betalen.

Garantie optimale kennis

Om de optimale kennis van al onze medewerkers te garanderen delen de cybersecurity specialisten van Northwave informatie, nieuwe ontwikkelingen en trends met hen. Dit doen we om u een zo goed mogelijke oplossing te bieden. De Cyberwacht staat paraat op werkdagen van 08.00 tot 21.00 en zaterdagen van 09.00 tot 15.00.

Onze partners

Call-IT is een technisch callcenter dat uw gegevens noteert en uw probleem beoordeeld. Ze zijn uw luisterend oor, verhelpen simpele problemen en verbinden u door naar de juiste specialistische partner.

Student aan Huis helpt u bij hacks waar telefonische hulp niet voldoende is. Student aan Huis kijkt, via speciale software, mee op uw computersysteem of neemt uw computersysteem over en voert handelingen voor u uit. De studenten die u helpen volgen momenteel een IT of cybersecurity opleiding.

Northwave is een cybersecurity dienstverlener die u helpt bij ernstige en complexe hacks. Northwave onderzoekt cyberrisico’s en helpt u deze op te lossen.

De Cyberwacht is onderdeel van

Wilt u meer over  cybercriminaliteit? 

Dit begrijpen wij zeker! Cybercriminaliteit is een breed begrip. Van hacks tot aan malware en fraude. Lees onze blogs vol met feiten, tips en nieuws!

>> Naar de blogs